4 steg för att bryta gamla tankemönster.

Alla människor har självsabotörer som hindrar oss från att leva vår dröm. Alla, verkligen alla. Även de som du tycker är framgångsrika och har ”allt”. Även de har negativa tankemönster som behöver brytas.

Steg nummer ett är att ta reda på varför man vill bryta sig loss från gamla tankemönster. Det är en trygghet att veta vad som förväntas av en även om det är obekvämt. Trygghet är en av våra basbehov och vi behöver den för att känna oss värdiga. För att göra den platsen större behöver vi också kliva ur den då och då. Stretcha den lite grann. Läs mer om komfortzonen här. Det är inte säkert att man är medveten om sina egna självsabotörer. Det är så de behåller sin styrka inom oss.

Steg nummer två handlar om att lägga märke till hur man pratar till sig själv och hur man pratar om sig själv till andra människor. Vilka tankar är det som snurrar i ditt huvud? Hur presenterar du dig inför nya människor? Skriv ner för att göra dig medveten om dem. Nu kan du börja förändra ditt mönster.

Steg nummer tre är att aktivt varje dag göra något för att förändra. Att varje dag ta medveten action till att bryta. 21 dagar tar det för att skapa en ny vana. Det kan handla om att säga något positivt till din spegelbild, umgås med människor som lyfter din energi eller vad som funkar för dig. Du kommer att märka stor förändring i ditt liv.

Steg nummer fyra är superviktig! Ge utan motprestation. Det spelar ingen roll var i ditt liv du just nu befinner dig, du har något att bidra med till andra. Du är värdefull. Det du ser hos andra är en spegling av vad du har inom dig. Kom ihåg det!

Kram Christine

2 svar på “4 steg för att bryta gamla tankemönster.”

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.